Handmade a la Marie i kombination med pyssel 🙂

Bokstäver, versaler, gemener, ord, meningar jag älskar verkligen det. Bokstäver kommer återkomma i bloggen på lite olika sätt och denna onsdag kommer jag kombinera det tillsammans med handmade a la Marie och tips på hur jag gör så du själv kan göra detta om du vill. Vad ska vi då göra jo, stämpla text på en annan bokstav.

På frukosten här om dagen såg jag en mening som jag ofta brukar tänka på. Arla trycker på sina förpackningar diverse saker.

20120307-120549.jpg

Oftast väldigt intressanta saker. Just nu har de haft Tanka kroppen med rätt tankar och så rätt detta är och VIKTIGT. Deras text på paketet handlade om hur viktigt det är för oss människor att under vintertid tanka kroppen med rätt tankar för att orka den mörka tiden och jag tror att vi alla vet och känner hur lätt det är att blir lite nedstämd av mörker så de har ju helt rätt! Det är alltid rätt att tanka kroppen med rätt tankar för att vi ska må bra, tycker jag. Vi har så lätt att tanka kroppen med negativt. Ska inte skriva för mycket om detta nu utan jag sparar det till en kommande Hej Måndag :). I alla fall…ett sätt för mig att tanka min kropp med rätt tankar är att använda just ord, meningar, bokstäver och placera ut det lite överallt i hemmet för att de ska bli en del av inredningen och så rätt var det är ser man ordet och omedvetet tankar kroppen men positivitet.

Jag har stämplat ett & med familjens namn. När jag stämplar text på bokstäver använder svart Archival Ink från Ranger och oftast använder jag mina magnetiska stämplar från Making Memories. Jag gillar det teckensnittet och de är lagom i storlek till de bokstäver som jag oftast använder. & är märket Miljögården och jag hittade det för ett par år sedan så jag vet inte riktigt var jag fick tag på det.

Ett kommande pyssel kommer vara i & tecknets anda lite längre fram i vår. Det är en rolig inredningsdetalj hemma och mycket kul att ge bort till någon man vill ge något lite extra. Personliga presenter gillar jag!

/Marie